Ao Nang so far..

13 maart 2016 - Krabi, Thailand

Inmiddels hebben we er alweer twee nachten opzitten in Ao Nang, Krabi. Wat vliegt de tijd voorbij!

Zo vloog ook de busreis van Suratthani naar Krabi voorbij. Bij het transferstation moesten we een halfuurtje wachten op onze minivan die ons naar het hotel in Ao Nang zou brengen. Dat had nog wel wat voeten in de aarde, omdat het hotel redelijk nieuw is en nog niet zo bekend onder de plaatselijke bevolking. Enfin, uiteindelijk is het goed gekomen en konden we inchecken in een mooi strak hotel. We werden ontvangen met een ijskoud gastendoekje om ons op te frissen (héérlijk) en een sapje. Daarna spullen gedropt op de kamer en het dorpje verkennen!

Binnen 5 minuten loop je op de boulevard, waar het stikt van de souvenir shops en barretjes en restaurantjes. Gezellig! Even geluncht bij een restaurantje met uitzicht op zee.

De prijzen zijn hier fors hoger, maar het lijkt hier ook wel een beetje op het Mallorca van Thailand, aldus JW. Heel veel toeristen, maar nog geen andere Nederlanders gehoord of gezien.

Na de lunch over het strand gewandeld, even pootje gebaad en naar het spektakel van longtailbootjes gekeken die af en aan varen met ladingen toeristen. Wij zullen ook nog wel zo'n tochtje maken vrees ik, grinnik. Via de boulevard terug en ergens bij een barretje een cocktail gedronken. Het is hier de hele dag Happy Hour lijkt het. Leuk om mensen te kijken!
Nadat de avond valt wordt het steeds drukker op straat. Ladyboys die in.vol ornaat flaneren en proberen je te verleiden voor een foto. Tegen betaling uiteraard. Je lijkt je ogen uit!

Wat verderop bij een restaurantje, waar het goed druk was wat gegeten en daarna terug naar het hotel. Na een verfrissende douche nog even heerlijk loungen op het balkon en sterren gekeken. Zo mooi!

Na een goede nachtrust lekker ontbeten en daarna lekker naar het strand gegaan. De zee was iets wilder dan normaal en er waren een hoop kwallen. Maar geen zorgen! Een hele vloot longtailbootjes schepten de kwallen uit zee. Had ik nog nooit eerder gezien. Een bijzonder schouwspel! Dus we konden met een gerust hard een dipje doen.

Rond lunchtijd hebben we bij een druk streetfoodstalletje een pancake gescoord. Eentje met mango en eentje met banaan en chocola. Vergezeld van een fruitshake. Feestje compleet!! Na de lunch nog eventjes op een ander strand gelegen, samen met een hond die ons wel heel lief vond. Hij kwam steeds dichterbij bij liggen.

Aan het einde van de middag terug naar het hotel om nog een verfrissende duik in het zwembad te doen. Heerlijk afgekoeld tot in je kern. Bij de zwembadbar heb ik een van de lekkerste frozen Margerita's ooit gedronken. JW had een fijne Mojito.
In de straat hebben we wat gegeten en daarna nog even naar de boulevard gewandeld en wat achteraf straatjes in. Een en al gezelligheid!

Vanmorgen weer naar het strand gegaan. Bij een van de plonsjes werden we muzikaal begeleid. Een Thai stond met z'n mini gitaar een gezellig deuntje te spelen in de zee! Leuk.

1. Patricia:
    Wat een geweldige vakantie! ☺
  2. Michel:
    13 maart 2016
    Zou toch nog wel graag een foto van JW met een ladyboy zien hoor.....

Fijne vakantie!
  3. Loes:
    13 maart 2016
    Wat heerlijk om te lezen wat jullie allemaal zien en beleven.
    Ga zo door!