Back in Bangkok

15 maart 2016 - Bangkok, Thailand

Inmiddels zijn we in Bangkok aangekomen. Fris gedoucht en met het pootje omhoog verober ik een Coconut & Thai Custard Roll. Zo'n fijn broodje van de 7/11. En nu maar weer eens even de belevenissen op het digitale papier zetten..

Zondagavond zijn we in Krabi naar de Night Market geweest. Een stomende massa van mensen die schuifelt van kraampje naar kraampje. Langs de souvenirs, maar ook de vele foodstalletjes. In het kloppende hart van de markt loopt de temperatuur op naar zo'n 34 graden en zuurstof is ver te zoeken. We eten wat stokjes met ?, wat crabballs, een maiskolf en weten uiteindelijk niet hoe snel we bij de KFC in airco omgeving een véél te dure cola naar binnen tikken. Het is een beleving, maar niet echt voor herhaling vatbaar. Rond half tien zijn we terug bij het hotel. We lopen naar de 7/11 voor een zak seaweed chips. Onze nieuwe favoriet (!) en een blikje bier. Hier genieten we nog even van op ons balkonnetje.

Maandagochtend doen we rustig aan en als we het ontbijt voor dinsdagmorgen en de transfer naar de luchthaven hebben geregeld wandelen we naar het strand. We willen met de boot naar Railay beach. Hier is geen pier...je loopt de zee in, hijst je op een trapje en stapt de boot in. Afhankelijk hoe wild de zee is kom je droog of iets minder droog op de plek van je bestemming. We hebben geluk. Prachtig tochtje langs de kliffen en we komen aan op een paradijselijk stukje aarde. Samen met honderden, zo niet duizenden andere toeristen. Dat is jammer, maar kijk je daar doorheen dan zie je echt wel de schoonheid van dit plekje. We kwamen aan op Railay West, vandaar kon je naar Railay East wandelen langs de vele resorts en hotelletjes. Daar zijn ook wat mangrovebossen, geeft een aardig idee hoe een mangrove er uit moet zien. Vandaar wandel je zo naar Phra Nang Beach. Hier wordt ook veel geklommen. Een adembenemend mooi stukje strand, met helder azuurblauw water. We nemen uiteraard een duik, want de hitte is verzengend. Je merkt echt dat de hitte per dag toeneemt, er staat ook amper wind. Tijdens deze duik wordt ik helaas gebeten door een kwal, hoe ik het voor elkaar krijg, géén idee... Spoelen met water en daarna maar even koelen.. Terug in het hotel pakken we de insecten- en kwallenpen er wel bij. Later lees ik dat er in Thailand ook hele giftige kwallen zijn, waarbij je binnen 10 minuten het loodje kunt leggen. Oeps. Ik houd er aan jeuk en een mooie rode streep aan over..

Enfin, we genieten van het uitzicht en wandelen daarna terug naar West, waar we nog wat drinken. De bootjes varen af en aan en de dieseldampen zie je over zee. Dat kan allemaal hier. We pakken de boot terug en zijn op tijd terug in het hotel. Even verkoeling zoeken in het zwembad en dan op zoek naar wat te eten. De streetfoodstalletjes stonden hoog op ons lijstje, dat werd het dus. Altijd druk, dus moet goed zijn.. Een mango salade en een kipfilet op een stokje was de maaltijd. Als toetje nog een springroll. Wat een feest. Voor € 3 in totaal hebben we onze buik weer vol gegeten. Tijd voor een drankje en dan gauw slapen. Om 7 uur vertrekken we richting luchthaven voor onze vlucht naar Bangkok.Vanmorgen ging de wekker om 6 uur, mooi op tijd.. Even voor achten op de luchthaven. Tegen half elf zaten we in de lucht en was het een ietwat bumpie ride. Maar prima verzorgd en uiteindelijk waren we tegen half twee in het hotel. Dit keer met skytrain, metro en tuktuk. Scheelt toch weer aardig wat baht. Spullen gedropt, geluncht en op naar MBK shoppingcenter. Enorm veel winkeltjes! Vroeger was dit het grootste winkelcentrum van Azië. Nu vooral veel van hetzelfde. We hebben er wel een heerlijke cappuccino gedronken.

Een skybar stond nog op JW's wensenlijstje en Cloud47 stond 'hoog' aangeschreven. Het was even zoeken, maar dan heb je ook wat. Een grandioos uitzicht over Bangkok (en buikpijn!).

Eenmaal terug in het hotel nog een plonsje gedaan en dadelijk slapen. Morgen nog een actief dagje. We gaan naar Ayutthaya met de trein. En er schijnt morgen iets bijzonders te zijn....

1. Patricia:
    15 maart 2016
    Je treft het niet hè Es,eerst je enkel en nu een kwalbeet .
    Maar gelukkig hebben jullie verder een top vakantie.
    Veel plezier nog, en vooral lekker genieten. Xx
  2. Loes:
    15 maart 2016
    Vervelende kwal...Heb jij weer! Gelukkig gaat het verder erg goed met jullie. Of jullie weten heel goed te verhullen dat dit niet zo is ;-)
    Geniet van het staartje van jullie reis. O ja, Nederland is best mooi hoor.