Onderweg naar Ao Nang, Krabi

11 maart 2016 - Krabi, Thailand

Gisteren was onze laatste dag op Koh Phangan. Nog even eruit halen wat er in zat. We zijn 's ochtends naar het dorpje gewandeld om een paar uurtjes op Sunrise Beach te liggen. Heerlijk zandstrand en de zee aan die kant is steenvrij. Ook prettig.

Na de lunch even wat inkopen gedaan en bij het hotel nog even bij het zwembad gelegen. Ook nog een fraaie zonsondergang bewonderd. Onze laatste avond wilden we in het dorpje eten en we konden nog mee met het shuttle busje van het hotel. En dat is prettig want het weggetje is smal en steil. Nu gaat het wel wat beter met het pootje en is het vaak ingezwachteld..al die tochtjes op slippertjes zijn wel pijnlijk. Gelukkig hebben we geen hikes meer op het programma staan.

Eenmaal in het dorp wat rondgelopen en uiteindelijk op het strand geploft. De restaurantjes en barretjes hadden het gezellig gemaakt. Mooie kleedjes en lampjes en een hoop luide muziek. Ook waren er buckets in overvloed! Nu stond deze nog op onze to do list. Bij het eten dus een emmertje wodka lime gedronken, lees we hebben er eentje gedeeld. Wat naar! Als toetje ook nog eentje om nog even de sfeer op te snuiven en te genieten van dit rare party island. Volgens mij is er iedere dag wel een feestje.

Vanmorgen was het dan wel erg vroeg dag. Om 5 uur ging de wekker. Even wakker worden, koffie naar binnen gieteren een plens water in je gezicht en tijd om te gaan. Een taxibusje bracht ons naar de pier waar om 7 uur de ferry weer naar Suratthani vertrok.

Alles is super geregeld. In het hotel (of langs de kant van de weg) boek je een joint ticket en daarmee kom je naar de plek van bestemming. In ons geval Ao Nang, Krabi. Bij de pier krijg je een sticker, waaruit blijkt waar je naar toe gaat. Bij aankomst op Suratthani stond onze bus al klaar.

En nu zitten we in een bus voor ongeveer 3,5 uur. Een best relaxte manier van reizen. Aardig wat beenruimte en soort van airco. Ik heb de perfecte muziek voor deze reis, vind ik zelf, The best of Jimmy Sommerville. Hahaha.

Het valt me op hoe goed de wegen zijn in Thailand. Als ze er overigens zijn. We zitten nu op een snelweg waar geen eind lijkt te komen en hebben al een paar stukken gehad waarbij er geen weg was. Only in Thailand :-)

Ben benieuwd wat Ao Nang ons gaat brengen!

1. Patricia:
    11 maart 2016
    Jullie reis is goed geregeld als ik het zo lees.
    Jammer dat je zo'n last van je pootje hebt.
    Veel plezier in Ao Nana!
  2. Gitte Demmers:
    11 maart 2016
    Fijn dat jullie zo genieten. Hier gaat alles goed. Koning Karel laat zijn personeel goed lopen. Hij geniet van jullie knuffels en verhalen. Geniet van jullie laatste bestemming in Thailand.