Khao Sok : dag twee.

4 maart 2016 - Khao Sok National Park, Thailand

Wat was het fijn dat we vanmorgen konden slapen tot zeven uur. Onze trekking begon om negen uur, dus genoeg tijd om op 't gemak te ontbijten. Onze gids heeft ons zo'n vier uur op sleeptouw genomen.

We begonnen rustig aan over een soort van geasfalteerde weg: makkie! Maar al gauw gingen we van de gebaande paden af en hebben we tal van dieren gezien: vogels (King Richard), twee soorten apen,  een varaan, kameleons, hagedissen, big buggs etc. Af en toe was het flink klimmen en klauteren.

De gids liet ons ook eggplant proeven en verse gember (Hot 'n spicey!). Halverwege maakt hij van bamboe een paar koffiemokken met lepeltjes.  Die hebben we op een later moment daadwerkelijk gebruikt,  toen hij met cappuccino kwam.  En verse ananas en koekjes. Verwennerij!

Terug zijn we over de' hoofdweg' gegaan. De temperatuur was flink opgelopen. Was wel zweten,  maar ook daar raak je aan gewend. Tot je de foto's terugziet en een fijn laagje zweet ziet haha.
Het was een pittige trekking, vooral de laatste helft door het klimmen en de warmte.  Zie een klein beetje op tegen onze trekking morgenmiddag van vijf uur... Maar goed,  dat is morgen!

We hebben onze ogen uitgekeken in deze omgeving! Zo mooi!
Terug bij het hotel was er net tijd om de wandelschoenen te ruilen voor teva's en wat te eten.  We moesten door.  Er stond een olifanten trekking op het programma. Van te voren hadden we aangegeven dat we pertinent niet op een olifant wilden rijden. Ter plekke bleek dat we niet naast de olifant de trekking mochten maken. Iets anders leek ook niet mogelijk, maar na een interventie van Henk van Thai Travel Dreams konden we mee met een mahout om een jonge olifant te wassen in de rivier. Het was een jong van zes jaar oud. De band tussen deze olifant en mahout was wezenlijk anders dan in bv. Elephant World. Er valt nog een hoop te verbeteren in deze branche. Evengoed heeft deze kleine rakker genoten van z'n bad. Al wilde mahout de olifant steeds laten poseren,  terwijl het jong gewoon wilde badderen. En geef 'm eens ongelijk haha.
Terug in het kamp 'm nog wat bananen gevoerd.

Onderweg naar het hotel nog een stop gemaakt bij een prachtig uitzichtpunt. Wauw!
En toen was het tijd voor een koud biertje. Nog even gekletst met wat medegasten en het is zo weer tijd om te eten.  Heel naar ☺
Morgen vertrekken we voor twee dagen naar het meer.  Back to basic! We melden ons in Suratthani weer.

1. Ellen:
    4 maart 2016
    Wat leuk allemaal, en wat goed dat je voet bij stuk hebt gehouden voor wat betreft het (niet) rijden op olifanten.
  2. Gitte Demmers:
    4 maart 2016
    Veel plezier met jullie trektocht in de jungle!
  3. Patricia:
    Klinkt als een topdag!
    Succes met de trekking en veel plezier!