Nog ongeveer 460.427 tellen voor vertrek...

20 februari 2016 - Amersfoort, Nederland

Weer een beetje in stijl van onze vorige verre reis, alweer 6,5 jaar geleden tellen we weer af naar 0. Op dit moment dus ongeveer 460.427 tellen.. Bijna in stuitermodus.. Van kofferstress, of liever backpackstress heb ik zelf nog geen last. Lief iets meer grinnik.. Dat heb je met zo'n backpack 'maagd'. Komt wel goed..

Weer naar Azië, maar wel een ander land. Thailand om precies te zijn. De route is al minstens 30 keer aangepast, maar inmiddels liggen de accommodaties vast en onze route dus ook. Wel is er voldoende ruimte voor spontane acties of gewoon lekker de indrukken te verwerken.

We beginnen een paar dagen in Bangkok, waarna we met de trein vertrekken richting Kanchanaburi. Ik verheug me zelf enorm op een bezoek aan Elephants World: een opvangcentrum voor olifanten. Geen ritjes op de olifant, maar gewoon voor ze werken! Uiteraard dolen we ook rond de River Kwai.

Vervolgens gaan we via Bangkok met de nachttrein naar Surat Thani waar we opgepikt worden voor een 4-daagse excursie door Nationaal Park Khao Sok. Wederom een onderdeel van de reis waar we ons enorm op verheugen! Back to basic? Ja! Maar ik denk een ervaring om nooit meer te vergeten. De route vervolgd zich vervolgens met bus en boot naar Koh Phangan waar we even lekker bijkomen van alle indrukken en mijn verjaardag vieren. Na een paar dagen relaxen trekken we door naar Krabi waar het programma nog niet vaststaat, maar dat beleven we ter plekke! Met een binnenlandse vlucht weer terug naar Bangkok om daar nog even Ayutthaya​ aan te tikken.

Daarna komen we aan het einde van deze reis en vliegen we weer terug naar huis. Maar zover is het nog lang niet! Eerst nog even een paar dagen knallen, backpack pakken, Kareltje knuffelen (hij weet het nog niet...ssst! (maar we laten 'm uiteraard in heel goede handen achter)) en dan...trekken we de deur achter ons dicht en gaan we!

Vind je het nou leuk om mee te lezen met onze belevenissen? Dat kan! Meld je even aan op onze mailinglist. Je krijgt dan een melding als er weer een nieuw reisverhaal klaar staat. En na afloop van onze reis hebben wij weer een prachtig naslagwerk van onze avonturen.

Lees je met ons mee? (E)

1. Ingrid:
    20 februari 2016
    Wat een mooie en actieve reis. Veel plezier alvast. Eerst nog even aan de arbeid Esther.
    Groet,
    Ingrid
  2. Jolanda:
    20 februari 2016
    Vet mooi vooruitzicht dus! Succes met alle (bijna) stress Enne, ik blijf graag op de hoogte ☺️
  3. Miranda:
    20 februari 2016
    Wat een super vooruitzicht. Ik herken veel van de plekken die je noemt. Geniet ervan.
  4. Connie:
    20 februari 2016
    Leuk om een beetje jullie mee te reizen ;-) Have fun!
  5. Paula:
    Zwaai zwaai ;-)
  6. Michael:
    Klinkt allemaal erg goed. Wij wensen jullie heel veel plezier. Mike en Sjoukje
  7. Patricia:
    21 februari 2016
    Oh wat heerlijk om te lezen,ik krijg zelf ook meteen zin in vakantie ☺
    Het lijkt me een prachtige reis.
    Leuk om jullie vakantie te volgen.
    Ik wens jullie héél veel plezier!
  8. Sandra van ee:
    24 februari 2016
    Heel veel plezier. Ben benieuwd naar jullie indrukken.

En vooral geniet.
  9. Tessa:
    24 februari 2016
    Goeie reis..fijne vakantie..veel plezier en...geniet!
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen :)

Gr Tessa + Karel II