Fietsen met Maan & Sjakie!

28 februari 2016 - Bangkok, Thailand

Gisteren was het iets  te gezellig, dus het was  een heel kort nachtje. Om 7 uur stond een fietstocht gepland door Bangkok. Binnen no time fietsten we over de smalle markstraatjes in Chinatown onder begeleiding van Maan en Sjakie. Het is een machtige belevenis om (links) te fietsen in de leuke chaos van Bangkok.

Het is in  woorden eigenlijk niet te vatten.  Wat mij betreft een absolute must ‘when in Bangkok ‘ fietsen met Co van Kessel. Later die ochtend zijn we met de longtailboat naar de buitenwijken gevaren en hebben we onze ogen uitgekeken. Huisjes op palen die schots en scheef staan,  de palen half verrot dat je je afvraagt hoe het huis ‘overeind’ blijft. Ook in de buitenwijken hebben we gefietst.  Tussen de pandanrijstvelden door.  Onze ogen uitgekeken.

Op een kleine floating market rondgelopen en spannende hapjes geproefd.  Vervolgens gauw door,  want Sjakie had honger. Sjakie is een hele blije Thai.  Echt van hem genoten. Een stukje verderop bij een restaurant geluncht met allemaal lekkere gerechten. Dat was smullen. Sjakie had gemorst,  dus we hebben hem geleerd: ‘mama doet de was’ :)Na de lunch was het tijd om de karpers te voeren voor we weer op de longtailboat terug naar Bangkok zouden stappen.

De kapitein was in een snelle bui,  want zo nu en dan ging hij echt vol gas.  Heerlijk! En toen zat het er weer op helaas.  Echt een superleuke tocht gehad.  Een ervaring die we niet hadden willen missen!

De rest van de dag lekker gesluierd en bij het zwembad gelegen. Morgenochtend is het weer vroeg dag.  We gaan Bangkok verlaten en pakken de trein naar Kanchanaburi. Zin in!

1. Patricia:
    28 februari 2016
    Dit klinkt als een geweldige dag!
    Erg leuk om te lezen ☺
  2. Ellen:
    29 februari 2016
    Leuk!
  3. Gitte Demmers:
    29 februari 2016
    Jammer dat ik niet in jullie rugzak zat.
  4. Miranda:
    1 maart 2016
    Ohhh wat herken ik veel uit jullie verhalen! Zelfs al is het van mij echt al weer jaren terug! Maar heerlijk om te lezen dat jullie zo intens genieten. Leef weer helemaal mee!